OPEN HOUSE
Jedným z úspešných nástrojov pri predaji alebo prenájme nehnuteľností je realizácia "Dňa otvorených dverí." V zahraničí "Open House", je táto metóda veľmi populárna. Na Slovensku zatiaľ nie je táto metóda rozšírená. Štatistiky uvádzajú, že takto prezentovaná nehnuteľnosť sa predá alebo prenajme až o 78% rýchlejšie a to za cenu vyššiu až o 7% ako...
Jedným z úspešných nástrojov pri predaji alebo prenájme nehnuteľností je realizácia "Dňa otvorených dverí." V zahraničí "Open House", je táto metóda veľmi populárna. Na Slovensku zatiaľ nie je táto metóda rozšírená. Štatistiky uvádzajú, že takto prezentovaná nehnuteľnosť sa predá alebo prenajme až o 78% rýchlejšie a to za cenu vyššiu až o 7% ako nehnuteľnosť propagovaná zaužívaným spôsobom. O skutočnej kúpe nehnuteľnosti sa ľudia rozhodujú v prvých 10 sekundách. Kupujúci často kúpi nehnuteľnosť, ktorá je úplne odlišná od jeho pôvodnej predstavy. Preto je veľmi dôležité, aby danú nehnuteľnosť videl a zažil "atmosféru" ponúkanej nehnuteľnosti. Nákup nehnuteľnosti je prevažne citovou záležitosťou. HOME STAGING - dizajnová úprava interiéru za účelom vytvorenia čo najlepšieho dojmu.
Snažíme sa vyzdvihnúť silné stránky nehnuteľnosti rôznymi dizajnérskymi trikmi a potlačiť jej slabiny. Zvyšujeme tým šancu nehnuteľnosť predať, samotnú atraktivitu pre viac záujemcov, získanie vyššej ceny a uskutočnenie predaja v kratšom čase. Veľký dojem urobí správne osvetlenie interiéru, pri domoch aj osvetlenie exteriéru. Môžeme využiť aj lampy, bodové svetlá, a rôzne iné svetelné prvky. Kvety dodajú priestoru život a noblesu a umocnia pocit skutočnosti ,naaranžovaná fľaša kvalitného vína tiež vytvorí dobrú atmosféru. Ľudia podvedome vnímajú ako nosič pohody skôr prirodzené vône. Vône vanilky, škorice, či kávy... Kuchyňa a kúpeľňa sú často najdôležitejšou časťou domu, bytu, preto by mala byť uprataná a voňavá. V interiéri by nemali byť osobné fotografie, cenné predmety, diplomy a iné veci úzko súvisiace s rodinou predávajúcich. Vyhneme sa tak emočnému tlaku na záujemcov.
Aby Vaša nehnuteľnosť zaujala, je potrebné osloviť kvalitnú realitnú agentúru, ktorá úzko spolupracuje s dizajnérskym štúdiom, využíva profesionálny dizajn, psychológiu a realitné zručnosti pri príprave nehnuteľnosti na predaj. Zdôrazňuje pozitívne prvky, neutralizuje farby, vytvára pohodlie a prezentuje Vašu nehnuteľnosť v najlepšom svetle. Týmto spôsobom dokážeme Vašu nehnuteľnosť pripraviť na nespoznanie. Počnúc od navodenia atmosféry v interiéri pre potencionálnych kupujúcich až po odosobnenie interiéru od jeho súčasných majiteľov. Kupujúci očakáva, že nehnuteľnosť ho osloví a bude sa v nej cítiť príjemne.
Čo zahŕňa organizácia samotnej akcie " Deň otvorených dverí..."
Od vypracovania pozvánok, oslovenia potencionálnych záujemcov a kolegov spolupracujúcich realitných kancelárií, prípravy inzercie v miestnych novinách, sociálnych sieťach, roznos letákov v danej lokalite, osadenie smerovacích tabúľ, prípravy prezentačných materiálov až po celkovú prípravu nehnuteľnosti - HOME STAGING, označenie termínu a času prehliadky prebiehajúceho "Dňa otvorených dverí" ,zabezpečenie občerstvenia, aktívne sa venovať všetkým návštevníkom prehliadky až po samotnú realizáciu obchodu, to všetko, a omnoho viac ,je úlohou realitnej agentúry a jej tímu profesionálov.
Náklady na samotnú realizáciu zabezpečuje realitná agentúra, s ktorou máte podpísanú "exkluzívnu sprostredkovateľskú zmluvu" . Provízia realitnej agentúry je vždy nižšia, ako Vaše prvé zníženie ceny. Maklér plnohodnotne zastupuje predávajúcu stranu a záujemcovi poskytuje všetky podstatné informácie. Prehliadku nehnuteľnosti vedie maklér, nie majiteľ, nakoľko sa má klient cítiť komfortne a otvorene o nehnuteľnosti hovoriť so svojím maklérom.